Tuńczyk, czy odżywka uzupełniająca?

Białko

Piękna sylwetka, to nie tylko sam trening (pixabay.com)

Może powyższe pytanie śmiesznie brzmi, ale przy treningu kulturystycznym, ważną rolę w budowaniu masy mięśniowej odgrywa białko nisko tłuszczowe. Najlepszym wspomagaczem naturalnym jest właśnie wspomniana rybka. Jednak oprócz naturalnego odżywiania, wielu sportowców stosuje suplementy diety w postaci odżywek. Pełnią one funkcję uzupełniającą. Ważne, aby odżywianie było zbilansowane w stosunku do rodzaju zapotrzebowania naszego organizmu. Dlatego dobrze jest konsultować je z odpowiednim dietetykiem. Czytaj dalej

Reklamy

Suplementy diety

Dlaczego się je stosuje?

Jeśli prowadzisz klub sportowy, siłownię, albo fitness. Warto rozejrzeć się na rynku w dostępne produkty dla sportowców. Należą do tego zarówno odżywki jak i napoje izotoniczne. Jakie są powody i zalecenia stosowania dodatków tego typu. W wypadku zmożonej aktywności fizycznej organizm ludzki, zwiększa zapotrzebowanie na dane składniki, którym nie zawsze może sprostać codzienne żywienie.  Czym są w istocie suplementy?

Co to jest suplement?

Laboratorium (pixabay.com)

Suplement, jest to produkt spożywczy, który jest złożony z substancji odżywczych i taktowany, jako uzupełnienie normalnej żywności. Jest skoncentrowanym źródłem witamin, minerałów, oraz innych substytutów diety. Określa je w tych kategoriach ustawa o bezpieczeństwie żywności i żywienia z 25 .08. 2006 r. Produkty te wytwarzane są i sprzedawane w formie proszku, kapsułek, tabletek,płynów. Ze względów bezpieczeństwa, lepiej stosować produkty znanych marek, dostępnych i dopuszczonych w obiegu rynkowym. Jeśli zamierzamy zaopatrywać się w większą ilość suplementów np. dla naszego lokalu, możemy zamówić je w cenach hurtowych, jakie np. oferuje hurtownia ISOSTAR.

Sprzedaż w klubach

suplementy są wspomagającym, a nie zastępczym produktem żywienia (pixabay.com)

Firma jest jednym z większych producentów zarówno odżywek, napoi jak i innych produktów specjalistycznych.
Dzięki hurtowej cenie w swoim klubie, możemy je sprzedać z marżą detaliczną . W wypadku chorób takich jak np. cukrzyca nadciśnienie, suplementy mogą być nawet szkodliwe, z powodu składników takich jak glukozamina.
Warto polecać swoim klientom wcześniejszą konsultacje z dietetykiem.

Jak zacząć trening na siłowni?

Zbliżający się okres wakacyjny wręcz namawia do zabrania się za własną sylwetkę. Niektórzy rezygnują tłumacząc się że już jest trochę za późno, ale jeśli już przechodzi przez naszą głowę taki pomysł to niezależnie od pory roku lepiej z niego nie rezygnować. Nie jest ważne czy będziemy wyglądać dobrze na wakacje czy na zimę, ważne aby zadbać o swoje zdrowie i sylwetkę. Nie jest to takie proste, a zwłaszcza dla początkujących. Siłownia to bardzo szeroki temat, którego trzeba się stopniowo uczyć jeżeli mamy już takie postanowienia. Podstawą będzie poznanie ćwiczeń ogólnorozwojowych i nauka ich poprawnego wykonywania. Czytaj dalej

Jak skutecznie zwiększyć masę mięśniową?

Wiele osób stara się ćwiczyć naprawdę intensywnie, głównie po to, by szybko ukształtować mięśnie i szybko nabrać siły. Oczywiście, by było to możliwe, konieczne jest odpowiednie podejście zarówno do samych ćwiczeń, jak i tematu odżywiania się. Trudno byłoby bowiem szybko zbudować tkankę mięśniową, bez stosowania odpowiedniej diety, która ograniczała będzie dostarczanie do organizmu niekorzystnych składników. Warto jest unikać cukru i spożywać produkty bogate w białko, bez którego raczej się nie obejdziemy. Czytaj dalej

Dieta jako podstawa treningu kulturysty

Utrzymanie odpowiedniej diety jest dla kulturysty podstawą, która pozwoli mu na ciągły rozwój. W tym sporcie ma ona jeszcze większe znaczenie niż w przypadku jakiejkolwiek innej dyscypliny. Musimy podchodzić do tego tematu w odpowiedni sposób, aby już od pierwszego dnia na siłowni mieć potężnego wsparcie właśnie w diecie i prawidłowym odżywieniu organizmu. Dieta w sportach sylwetkowych jest obowiązkowa i nie możliwe jest zbudowanie dobrej formy bez odpowiedniego odżywiania się. Utrzymanie rygorystycznej diety przez długi czas jest bardzo trudne i często wręcz niemożliwe. Nie zawsze jesteśmy w stanie ułożyć dietę, która będzie w stanie dostarczyć wszystkich niezbędnych składników odżywczych. Może okazać się, że w odpowiedniej kaloryce nie uda się nam zmieścić odpowiedniej ilości białka w przeliczeniu na kilogram masy ciała. W takim przypadku konieczne będzie uzupełnianie tych składników w inny sposób. Czytaj dalej

Jak zrealizować postanowienia noworoczne?

Zbliżający się Nowy Rok jest idealnym pretekstem do tego, aby zacząć zmiany w swoim życiu. To właśnie w tym czasie najwięcej osób decyduje się na postanowienia, które później starają się realizować przez cały rok. Problemem w tym wszystkim jest jednak to, że większość osób nie jest w stanie zmotywować się do tego, aby faktycznie takie rzeczy móc zrealizować. Wszystko zależy od nas oraz tego jak bardzo zależy nam na tego rodzaju zmianach. Ogrom ludzi postanawia wtedy, że weźmie się za siebie i poprawi swoją sylwetkę. Czytaj dalej

Problemy z utrzymaniem diety

Utrzymanie diety nie jest rzeczą prostą i dla wielu osób będzie ogromnym wyzwaniem. Szczególnie dobrze jest to widoczne na przykładzie osób, które trenują kulturystykę. Ich dieta jest naprawdę niezwykle rygorystyczna i muszą odmawiać sobie wielu przyjemności – szczególnie w okresie redukcji. Nieco inaczej jest w przypadku budowania masy, bo wtedy taki sportowiec może pozwolić sobie na nieco więcej. Tak czy inaczej konieczne jest dostarczanie do organizmu odpowiedniej liczby kalorii oraz odpowiedniej ilości składników odżywczych. Czytaj dalej